måndag 22 januari 2018

Välklädd docka och Batman

HerrPersson har åkt på en "liten" jobbtripp till Kina. Slår aldrig fel att det är snö och kallt här när han drar till Kina. Nu fick jag just ett sms där han skrev att de färdats 60 mil på snöiga vägar i taxi där...så jag är inte avundsjuk. 

Då jag under förra året varit sjukt dålig på att uppdatera här så har jag en hel bunt med pyssel som aldrig (än så länge vill säga) kommit med här. Tar ändå några relativt nya saker nu.
Lilla Y:s docka behövde lite mer kläder, vilket den fick i julas. Så praktiskt att mormor har en docka från Rubens barn hon också att måtta på ;) De är så himla gulliga de dockorna och barnbarnen har fått varsin på sin första jul. 
Alla kläderna stickade och virkade och sydde jag på känn, förutom trosorna som jag hittade mönster till HÄR.
Tänkte att det var ett perfekt sätt att göra av med en del av mitt garnlager att göra lite dockkläder. Men vet ni vad? Det går åt pyttelite garn till en docktröja...tji fick jag, garner högt och lågt fortfarande...fast nu har jag en ny plan hur jag ska minska på lagret :)
Gjorde också en Batmansnuttis på beställning innan jul. Själva figuren gjorde jag efter en bild jag hittade på Pinterest och snutten (stjärnan) är efter DETTA mönster. Den blev lite söt, kanske blir fler..

Men tillbaka till snön..tycker nog att det ändå är lite skönt med snö, det är ju trots allt vinter och liite ljusare känns det när det är vitt på backen.

Ja ni, nu försöker vi göra vårt allra bästa av denna vecka va?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar