lördag 1 april 2017

Lycka

Så har det då hänt, det allra, allra finaste. Lilla ? har anlänt för två dagar sen. Det blev en Svante av finaste sort!
Så nu är vi inte bara mormor och morfar åt Lilla Y och Lilla B utan även farmor och farfar åt Lilla S.
 Tänkte sticka en tröja åt Lilla S, ja alltså innan han tittat ut. Jag har ett rätt så betydande garnlager så jag grävde i min(a) låda(or) och hittade ett blått bomullsgarn, som en gång i tiden skulle ha blivit en tröja..men som måste ha ändrat sig under årens gång. Sen hittade jag ett mönster i en bok (därav kan jag inte dela mönstret tyvärr). Mönstret var rätstickning, skönt, med förkortade varv, spännande, och i ett enda stycke, praktiskt tänkte jag som inte är så förtjust i det där sista sy ihop och sånt tjafs. Det är praktiskt att sticka en tröja i ett enda stycke...om man inte upptäcker ett fel (som man inte kan leva med) i början på arbetet när man är i slutet. Då får man repa upp allt...det hände mig. Men skam den som ger sig. Det var lite roligt att sticka en barntröja och göra av med lite av garnlagret..så då hände det som ofta händer..."jag undrar hur den skulle se ut i det här garnet, hur stor blir den om jag tar ett tjockare garn...osv osv" Men det hela slutade lyckligt med att efter samma mönster, med olika garn (från mitt garnlager) så hade jag helt plötsligt tre tröjor i tre storlekar...tänk va bra va, när jag har tre barnbarn i tre olika storlekar!
 Så det blev en till Lilla S
 Och en till Lilla B
 Och en till Lilla Y.
 Lilla S fick också detta ljuvlig set som min kompis sytt. Vill du se mer av det hon syr och kanske köpa något så kan du kolla in ministuffbysommarlat på instagram.
Och här har ni han som första natten gjorde att jag gång på gång var tvungen att kolla telefonen och titta på bilderna sonen skickat, för att fatta att han anlänt.
En ny världsförbättrare <3

1 kommentar: