torsdag 2 februari 2017

Mormors leksaker...

Nu tror jag det är sista julklappsbilderna...om jag inte hittar nån jag glömt senare, jag lämnar inga garantier..
Lilla Y fick en fin dockvagn i julklapp av sin mamma och pappa. Köpt i andra hand och helt utan sängkläder. Och så kan vi ju inte ha det utan då fick mormor gräva lite i tyglådan igen...och vips så trivdes dockan såå bra :) ni ser väl hur glad hon är!
 Riktigt snygg kärra, eller hur?
Dessutom "båå", vilket är lilla Y:s favoritfärg. Häromveckan var hon med mig till färgaffären för jag skulle köpa färg till ett skåp som ska vara ett dockhus. Men hemma hos mig...det är ju toppen att få barnbarn, man kan gå lös på leksaker man själv tycker är roliga och fina...de plastiga rosa slipper man ;)
Jamen iallafall när vi var till färgaffären så var det enda hon prata om på vägen dit att vi skulle köpa "båå" färg...något som kanske inte mormor riktigt hade tänkt sig. Men jag blev räddad av en lekhörna på färgaffären där lilla Y hellre tillbringade en stund än att välja färg med mig. Så dockhuset blir grått på utsidan och vitt inuti. En del av möblerna behöver lite färg också och då kan vi ta och festa till med lite "båå". 
På tal om färg så har jag fastnat lite för Posca pennor, finns på Panduro, så kul. Rita dit, njut och när du tröttnat så är det bara att tvätta bort. Snart dags att tvätta bort vinterlandskapet på ljuslyktan tror jag...vad ska jag hitta på då måntro...?

På tal om att gå lös på fina leksaker man själv vill ha så köpte jag en dockvagn från typ 50-talet i höstas på loppis. Den kan jag inte slitas från (tanken var kanske att lilla B skulle få den) utan den får bo här hos mig....måste bara sy lite sängkläder åt den med ;) och ja, barnbarnen får leka med den :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar