måndag 9 januari 2017

Många långa remsor av fleece

Hoppas din start på det nya året varit god. Här startade vi med lite influensa, men nu är det mest lite hosta kvar hos HerrPersson och seg-migrän kvar hos mig...så nu går vi mot bättre tider det är jag övertygad om :) Fast jag började fundera på att ta influensasprutan nästa år faktiskt...jag blev inte så jättesjuk av influensan men fibromyalgin får ju tokspel när kroppen är stilla och sjuk..
Nej fy nu lämnar vi sånt elände bakom oss...och kollar lite..bakåt istället ;)
Får fortsätta min julklappsvisning eftersom det jag grejar med nu är liten aning smula hemligt än så länge.    
 Japp, det blev filtar till mina vuxna favoritflickor. Igen, kanske du helt riktigt tänker, har de inte redan fått det? Jodå men några av dem önskade sig en till och den tredje fick en till i allafall.
Den orangea stickade jag till stordotra. Har ni tänkt på att man sällan säger brandgul nuförtiden?! Nä det har ni kanske inte..men ägna det en tanke vet ja alltid jagar det bort någon annan dum tanke. Men tillbaka till filten så jag avancerade med lite flätstickning också minsann.
 Sen blev det grå filtar till lilldotra och svärdotra. Bytte flätmönster, det på den orangea filten hade jag aningens svårt att lära mig utantill, och det är så tråkigt att läsa mönster hela tiden!

 Här är de alla tre innan de hamnade i paketen.
Det gick åt ca 9 st fleecefiltar till varje filt. De grå är från IKEA för 17 kr styck och de orangea är från Rusta i våras för 15 kr styck.
Otroligt mycket klippa remsor blir det...och det är rätt tråkigt. Blev många julfilmer på paddan medan jag klippte kan jag säga. Själva stickandet är kul däremot, man får bara se till så man sitter bekvämt med stöd under armarna för stickningen blir lite åbäkligt efter ett tag. 
Om Du ska sticka dig en fleecefilt så tänk på att särskilt de billiga filtarna kan skilja rätt mycket i storlek. Och det är lätt att få en smula panik om man inser att man köpt för få filtar och de är för små och Dollarstore inte ligger i närheten. Köpte nämligen ett gäng filtar där, de var pyttesmå, töjbara på "fel" ledd och "förgyller" nu min hatthylla i väntan på att bli nåt annat...kanske bebisfiltar, kan komma att behövas såna framöver ;)

Hur har ni det med nyårslöftena förresten? Själv har jag två. Ska städa mitt pysselrum under året och göra en ny tatuering :) Borde jag väl kunna gå i hamn med tycker jag. 

2 kommentarer:

  1. Önskar dig ett riktigt Gott nytt skapar år.
    Dina filtar är ju helt underbara, vilket jobb du lägger ner. Ser framemot att få se ditt ena nyårslöfte :)
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  2. Imponerande!Vilken kreativitet!

    Kram Anna-Lena

    SvaraRadera