onsdag 25 januari 2017

Återvunna prinsessor och superhjältar

Jaha, här är jag fortfarande kvar i julklappsbilder...:D
Trots att man börjar längta lite smått till våren..men vi får väl tro att våren inte är beroende av hur snabb jag är på att blogga. För då mina vänner är vi illa ute! Om du inte är en snögubbe vill säga...
 Såklart behövde Lilla Y och Lilla B lite prinsesskläder i julklapp!
 Gjorde kjol och krona åt Lilla B och klänning och krona till Lilla Y. 
(Tänkte lite fel när jag sydde ihop kronorna så den är lite liten här på bilden...det är nu åtgärdat)
 Och såklart lite superhjälte-mantlar åt hjältarna också! Vem kan klara sig utan en sån liksom.
Korten är lite usla men barnen är ju söta ;)
Hela alltet är återbruk i kubik vill jag lova. Mantlarna är sydda av ett tyg som varit mantel på någon maskerad där jag tror att lilldotra var superhjälte (det var alltså inte i går). Kronorna av ett tyg som min mamma fick från en kompis i USA när jag var liten och stoppade med skumgummi som var förpackningsmaterial runt nåt vi köpt (som jag då sparade skumgummit men har ingen aning vad som låg i paketet för övrigt!). Kjolen och klänningen är sydda av överblivet gardintyg samt myggnät som blivit över, och det rosa glittriga är från en tröja jag köpte på Erikshjälpen för 15:- och använde en bit av till vimplar, och bollfransen är ärvd. Men tro på sjutton, sytråden var ny iallafall! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar