tisdag 4 oktober 2016

Fyra fester och en begravning

Redan oktober, vad hände?
September försvann som i en dimma för mig. Vi har haft en intensiv sommar med silverbröllop, stordotras 30-års fest, sonens bröllop och mitt 50-års firande.
Det målade trädet gjorde jag på beställning till sonen och svärdotras brölllopsfest. Alla gäster fick trycka dit sina fingeravtryck som löv. 
Här är trädet utan löv som synes. Målat på canvas med hobbyfärger, riktigt roligt faktiskt, varför målar jag inte mer?! Monogrammet i vänstra hörnet skapade jag till dem, M som i Maria och I som i Isac.

Efter alla fester kom så dagen, i slutet av augusti, man aldrig vill ska komma, de ringde från serviceboendet Linden (bästa boendet!) och meddelade att min lilla mamma gått bort rätt oväntat under natten.
Och så var jag själv kvar...
Fast det är jag ju inte, jag har lyckats väl här i livet, man, tre barn, tre svärisar och två barnbarn. De är som en naturkraft och jag älskar dem alla så oändligt mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar