onsdag 13 juli 2016

Lilla B:s stordåd

För snart ett år sen hade jag det stora nöjet att bli mormor för andra gången...lilla B gjorde entré. Lilla B:s mamma, stordotra, hade önskat en giraff till Knorren, som lilla B hette innan han tittade ut i denna världen..vilket han inte var helt sugen på utan tog sig 16 dagar extra ;)
Jag gjorde ett eget giraffmönster...hur lilla B:s giraff såg ut kan Du kolla in HÄR
 Jag virkade några giraffer till för att få styr på hur mönstret skulle vara. Det är dock fortfarande i kråkfotsstil ett år senare...men man vet aldrig, plötsligt blir det nog renskrivet också :)
Skillnaden i storlek på girafferna på bild beror på att den i flammigt..ja eller melerat kanske det heter..garn är gjord i ett tunnare garn.

 Men de blev lite söta, jag gillar dem.

 Ska ta och virka några till...för en söt giraff är ju aldrig fel att ha i bakfickan..


 Men först måste jag bara virka klart lilla B:s 1-årspresenter...vad det månde bli får ni se, men efter födelsedagen förstås. Dagens barn är ju så haja på tekniken så annars kanske han får syn på det här ;)

Ja lilla B han är skyldig till mycket han...ett giraffmönster och ett sommarstugeköp i vintras :D
I desperation när stordotra äntligen skulle sättas igång på förlossningen dag sexton, åkte jag och herrPersson en sväng...och kollade in en tomt till salu med flera mer eller mindre fallfärdiga byggnader på. Så i samråd med barnen köptes "kåkstaden" så småningom in, och nu har vi allihopa varsitt litet krypin där.
Tack lilla B! Och tänk vilka stordåd den ungen kommer att göra med den början liksom! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar