onsdag 24 februari 2016

Vantar i solsken

I julklapp fick jag bland annat två nystan ullgarn av sonen och svärdotra. Det inhandlade de på Island innan de åkte hemåt igen efter att ha varit där hela höstterminen medan sonen läste på universitetet där.
 Blev ett par vantar i rätstickning. Vantar är bra, det behöver man ju alltid...skulle alltid ha en vant- eller raggsocksstickning på gång i nåt hörn faktiskt...
 Mönstret hittade jag i boken ovan. Får väl slå till på ett par med lite mer mönsterstickning på någon gång sen. 

Men de blev rätt ok dessa enkla rätstickade historier också. Rätstickade liksom på längden, två varv grönt och två varv rostbrunt. Och en virkad kant längst upp. Sen fick de åka en tur i tvättmaskinen också så att de tovade ihop sig lite.
Idag, precis som häromdagen när jag tog vantkorten, har solen visat sig med lite värme till och med. Jag satt en stund i lä på baksidan av huset och det var så skönt. Ljus, värme och roliga saker det är vad jag önskar mig och dig just nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar