tisdag 15 december 2015

Sankta rugguggla

Ute är mörkt och kallt...ja eller än har det inte blivit mörkt så solen visar faktiskt sin bleka nuna här utanför fönstret fortfarande. Det är rätt ljuvligt ute, har gått en långsam promenad mitt på dagen och fixat en julklapp.
I helgen var det lucia och vi fick besök av en ljuvlig liten tärna, lilla Y, och en mumsig pepparkaksgubbe, lilla B. Lilla Y som numera är förskolebarn hade inget luciafirande på förskolan men idag har de vernissage...jojomen fint ska det va! Och vi ska ju såklart dit!
 I år virkade jag mig ett litet uggleluciatåg. Mönstret på min uggla hittar du HÄR (du får scrolla ner på den sidan lite så dyker det upp) Själva luciaklädseln får du freestajla till bara :)
Åååå nu när jag ser bilden så ser jag ju att jag skulle ha gjort en stjärngosse också! Hur kunde jag missa det! Jaja det kommer ju en ny jul...den får bli till då.
Några helt mediokra ugglor fick också luft nu i december...ja eller själva skelettet virkade jag när jag var på semester...men ihopsättandet och livgivandet har skett nu.

Men nu! Nu är det dags för vernissage!
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar