tisdag 8 december 2015

Inlägg som blev till istället för att stirra på jullådorna en stund...

Sitter och tittar lite på jullådorna...och funderar om jag skulle gå in i andra ronden med julkorten...och ja jag tycker faktiskt det är kul att skicka julkort och jag skickar rätt många. Jag struntar högaktningsfullt i om folk blir stressade av att mina julkort dimper ner ;D vill jag skicka, så gör jag det, utan att ta hänsyn till om någon blir liten aning stressad för att de inte har skickat till mig.
 Var på 50-års kalas för en tid sen. När man fyller 50 är ju en sjal mer eller mindre obligatoriskt! Så en sjal blev det. Mönster till Döskallesjalen hittar du HÄR om du vill göra en egen.
Snodde ihop en presentpåse av vaxduk också. Det ena hjärtat är gjort av genomskinlig vaxduk med trådar som blivit över när jag fäst trådar...passar väl till en syslöjdsfröken? Och nu blev jag lite avslöjad...jag sparar faktiskt på de små trådbitarna som blir över när jag fäster.


 Jag och HerrPersson var på semester för några veckor sedan. Vi hälsade på sonen med sambo som tillbringat höstterminen på Island och sen for vi vidare mot värmen i Florida. Och det är klart jag hade virkning med. Gjorde hjärtan och ugglor i långa banor som "bara" var att montera ihop hemma sen. Här är några av hjärtana. Mönstret till de stora hjärtana hittar du HÄR. De små är typ en halvering av mönstret.
Nej nu ska jag nog stirra lite mer på jullådorna innan det är dags att gå iväg till kören och sjunga lite jullåtar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar