onsdag 25 november 2015

Osmältbar snögubbe

En kort, men underbar sekund var den här! Vem?! Snön förstås! Förra helgen var ju alldeles väldigt vacker här i Bergslagen...glittrande snö, några grader kallt och snö.
Förra året virkade jag en snögubbemössa åt lilla Y...SÅHÄR såg den ut. I år har jag gjort en ny, flickebarnet behagar ju växa. Denna gång fodrade jag den. 

Precis som den förra så är denna virkad av ett garn med lite glitter i så det ser ut som snön glittrar. La in några trådar reflexgarn i snoddar och tofs också. Annars är den gjord på känn efter en bild på Pinterest. Precis som förra året så kan du se hur lilla Y ser ut i sin mössa om du kollar in mitt instagram...heter fruppp...scrolla lite bland mina bilder så hittar du henne.
 Frågan är bara vad jag ska hitta på för mössa till lilla B? Tål att tänka på en smula.
Till helgen är det första advent...härligt! Jag gillar verkligen advent med alla ljus och julmusik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar