fredag 11 september 2015

Lika som bär?

För ett tag sen fick jag ju ett sms från Lilla Y där det stod att hon önskade sig en poncho...såklart virkade jag en poncho. Men sen var jag ju bara tvungen att prova göra en i min storlek också. Så jag dök ner i garngömmorna och grävde fram det grå-svart-vita garnet jag hittade (i typ samma grovlek) sen körde jag på. Använde mig av samma mönster som när jag gjorde den till Lilla Y...eller inspirerades av kan man nog säga för jag mätte ju upp efter mitt garn och huvudstorlek hur många maskor jag skulle börja med. HÄR hittar du mitt inlägg med beskrivning på ändringar och länk till mönstret.
 Mja...jag håller på och känner in mig i den...tror jag tycker om den. Kommer kanske en dag när jag väljer garn och färger på en affär och inte i min garngömma, och gör en till...
 Att bli lika tjusig som Lilla Y blev i sin är ju svårt att nå upp till dock, där ligger man i lä :)
Lilla Y är numera en förskoletjej och jag fick den stora äran att hämta henne en dag denna vecka...ljuvligt! Vi promenerade sakta hemåt och kollade in allt efter vägen...älskade såna promenader när mina barn var små också...när man inte hade bråttom utan kunde kolla in precis allt efter vägen och prata om stort och smått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar