lördag 29 augusti 2015

Ännu ett litet sjalrace

Återigen ett litet sjalrace :)
Det är såå kul och avkopplande att virka sjalar! När jag fått häng på mönstret så är det liksom bara att köra på...värsta mindfulnessövningen...går att tänka lite på andra saker men inte så mycket. Läste någon virkare som sa att "endast en hängiven virkare kan vara inne på säsong två av en tv-serie utan att veta hur huvudrollsinnehavarna ser ut"...stämmer fint :)
 Här har jag gjort ännu en spindelsjal (fast visst ser det väl mer ut som blommor än spindlar va?)
Vill du göra en så hittar du länk till mönstret HÄR samt de ändringar jag gjort i mönstret.
Denna sjal har vandrat vidare till en vän som gifte sig i somras.
 Sen har jag gjort en regnbågsfärgad sjal i kärleksknutar som har vandrat vidare till en god vän jag har som jag bara kände behövde ha en sån...eller så var det en extremt sen 40-års present. Passar bra med kärleksknutar på en regnbågssjal va?
 Vill du göra en sjal i kärleksknutar så googla. Finns mängder med beskrivningar och filmer på hur man gör.
 Sist ut i sjalracet denna gång är en döskallesjal. Mönstret till en sån hittar du HÄR.
 Just denna har vandrat till svärdotras söta syster som gifte sig i somras. Passar henne med en vit ljuvligt glittrande (syns inte på bilderna men den är virkad i ett glittrande garn) sjal med döskallar på...eftersom hon är ljuvligt söt men också en tuffing.
Ja det var de obloggade sjalbilderna jag hittade...vet att jag gjort en till döskallesjal som blev studentpresent också, men gav nog bort den innan kameran och jag hann kvickna till :)
Har precis kommit hem efter ett besök på marknaden uti Nora...Lilla Y var också med och vi drack Lokavatten och åt grillad korv så det stod härliga till...och i bilen hem hann vi både sjunga "Imse Vimse" och "Huvud, axlar, knä och tå" och "Lilla snigel"...ja inte HerrPersson då för han sov :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar