onsdag 29 juli 2015

Regnbågsfärgad

Klart lilla B ska ha en stickad regnbågströja! Stickade efter ett gammalt mönster som jag använde flitigt när mina barn var små...och så varierade jag mönstret på tröjorna på den tiden, det var kul, det blev alla möjliga mönster på dem. Nu när jag skulle göra en tröja till lilla B blev jag så sugen på att hitta ett regnbågsgarn..detta är Drops delight. Det var fint och det blev fina skiftningar, jag gillar när det liksom går över i en annan färg lite långsamt.
Stordotra skickade en bild på lilla B iförd tröjan...typ fötterna och den lilla näsan stack ut. Men han äter flitigt så snart så ska den nog passa :)
Idag har varit en riktig tröttmössedag...vi har mest chillat runt. Nu håller HerrPersson på att göra cesarsallad åt mig, det ska bli supergott minsann. Och ute strilar regnet ner som så ofta denna sommar. Tur då att man har tak över huvudet! Och en cesarsallad på gång :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar