fredag 22 maj 2015

Gamla tyger i ny tappning

Hängde upp mina sommarvimplar i köket igår. Sydde dem för ett antal år sen...HÄR kan du se dem. Kan man kalla dem sommarvimplar när värmen lyser så väldigt med sin frånvaro...kanske får nöja oss med vårvimplar än så länge.
 Gjorde lite vimplar till Knorring också (mitt kommande barnbarn) precis som lilla Y fick. Lilla Y:s vimplar kan du kika på HÄR om du är nyfiken.
 Roligt med vimplar, varför gör jag inte mer vimplar?? Som vanligt är det en mix av tyger...loppisfyndat, gamla gardiner, tyg från mammas kompis som flyttade till Amerika i sin ungdom och rester av ett som stordotra hade i sin allra första lägenhet.
 Gjorde en i papper också till babyshowern <3
Skrev ju att det var dåligt med värme, men igår var det ju faktiskt lite grann av den varan om jag ska vara ärlig. På eftermiddagen fick jag lite lappsjuka här hemma så då drog jag till grannstaden Nora och köpte årets första Noraglass. Den var väldigt god på en parkbänk i solskenet faktiskt. Hoppas på mer av den varan...både glass och sol :)

2 kommentarer:

  1. Hej där fru Persson! Vilken fin blogg du har. Du gör mycket fint, men den bruna filten är bara sååå fin. Brunt, orange och turkos, men hallå vad snyggt. Jag tror att jag måste härma den färgkombon. =)
    /Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Din blogg var också en trevlig bekantskap...lagt till den i min gilla-lista :)
      Visst blev det snyggt med färgerna, tur att stordotra är inne på retro så jag kom mig för att testa kombon. Härma gärna kul att någon blir inspirerad av allt stolle man gör :)

      Radera