lördag 2 maj 2015

Från skräp till present

Igår var det en historisk dag...det var inte bara 1:a maj utan det var även lilla Y:s 1-års kalasdag.
Fantastiskt att hon varit med och gjort våra liv bättre ett helt år nu! Lite presenter fick hon förstås vår lilla gullvippa, bland annat en docksäng med en docka till.
För ett tag sen fick vi en gammal docksäng av ett par vänner...de stannade till när de var på väg till tippen med ett lass skräp...jag nöp docksängen från skräplasset.
 Den var stadig och bra men kanske i lite behov av piffning.
 Så med ett lager vit färg, ny madrass, kudde och en liten virkad filt så är den redo för en ny liten dockägare.
 Dockan är supersöt och kommer från Rubens barn...jag är så sugen på att köpa en till mig själv också, de har dockor med ko-dräkt! Och jag är lite förtjust i kor kan man säga..
 Filten är granny wheel-rutor och garnet (Svarta Fårets Tilda garn) har jag fått en del och en del har jag fyndat på loppis.
När lilla Y föddes fick hon en liknande filt så kika på den sidan om du vill ha länken till mönstret på rutorna...HÄR hittar du det inlägget.
I veckan har jag varit sjuk, på riktigt, inte fibromyalgisjuk som jag är jämt, utan feber som vanliga friska människor kan drabbas av. Tur att inte lilla Y skulle fira på sin riktiga dag den 29/4 utan igår så jag hann bli frisk :)
Men det fick mig att längta efter att kunna vara sjuk och sen bli frisk på riktigt...och då kan man sätta sig i bilen och åka till sitt jobb och träffa sina trevliga kollegor och gnugga alla hjärnceller man kan hitta för att hjälpa elever, lärare och föräldrar att få en bättre skolvardag...fasen vad jag saknar att inte kunna jobba. Men det är som det är och man får lov att gilla läget och hoppas att en dag kanske...tills dess så har jag faktiskt allt jag kan önska mig..förutom en kropp som är på banan ;)
Och nu ska jag fortsätta fästa trådar på... hemlis, hemlis kommer senare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar