tisdag 3 februari 2015

Ananas

Herrejösses vad det snöar heeela tiden. Hur svårt är det att bli nöjd egentligen? Först vill jag ha snö för det blir ju lite ljusare, sen får man snö då vill man att det ska sluta snöa...
Alltså jag tycker att det är bra med vitt på backen, det är ju iallafall vinter, men det skulle ju eventuellt kunna sluta snöa mer nu...och bara ligga kvar...och bli lite sol kanske...
När det är vinter och kallt behöver man iallafall lite sjalar...det är kul...både att ha och att virka :)
 Denna ananassjalen virkade jag åt sonens svärmor som slog till och fyllde 50 nyligen trots att hon inte ser ut att vara en dag över 40. Det var min första ananassjal men inte min sista...rolig virkning minsann. Jag använde mig av det HÄR mönstret ifall Du med känner ett oemotståndligt sug efter att virka en sådan sjal :)
Jag sparade banderollen till garnet för att jag tänkte vara sådär duktig som många av er är och berätta vilket garn jag använt...men sorry hittar den inte nu såklart...det var fina färger på garnet iallafall som synes...
När man fyller 50 behöver man ha en sjal, det är dags då, vare sig man vill eller inte, så tänker jag...många sjalar som ska virkas under de närmaste åren :) Själv har jag ju, trots att jag är nåt år ifrån sjalåldern länge varit förtjust i dem...men jag tror å andra sidan att jag föddes gammal...

Ha en bra dag och må snöplogen vara med dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar