måndag 5 januari 2015

Håll i hatten, här kommer 2015

Ett alldeles särdeles gott nytt år önskar jag er alla! Kära nån vad tiden flyger! Nåt som också fick lov att fara och flyga idag det var vår julgran...den var alldeles förfärligt död! Aldrig sopat såå mycket barr som i år! Om man vill se det från den ljusa sidan så var det lättare att göra sig av med den då, de åren julgranen skjutit skott känner jag mig lite som en bov när jag kastar ut den.  
 Nåt annat grönt men inte lika visset är denna sötnos-bläckfisk som jag virkade till en av den ena svärsonens lillasyster.
 Hon fick den i julklapp av dem så nu är det fritt fram att visa upp den. Det är kul att virka bläckfiskarna...blir du lite sugen så finns det mönster HÄR.
 Nåt jag gjorde långt innan jul och gav till en kompis som använder mycket (och då snackar vi mycket)...
Lypsyl är denna lilla "lypsyl-hållare-med-nyckelring". Frivirkade själva behållaren och blomman gjorde jag efter DETTA mönster (tror jag iallafall...eller nåt liknande). Också kul grej att virka...ojoj finns såå mycket att virka jag vill ju bara prova allt!!

Över nyår var vi, jag, herrPersson, lilla Y, sonen, lilldotra, stordotra och svärisar, vilket fantastiskt gäng! Jag så lyckligt lottad!! till Idre. Min kära lekamen med dess brister hindrar mig från skidåkning (och då menar jag på längden, utför gav jag upp för länge sen på grund av att jag inte gillade att det gick så "hiskeligt" fort) men vad gör det när man har så mycket trevligt folk omkring sig och vår lilla Y :) (Ja och så var ju virkningen med, en mössa, ett pannband, en disktrasa och en halv sjal blev det) Lilla Y delade frikostigt med sig av skratt och bus som bara en åttamånaders pudding kan göra...men också av den feber hon hade i början av veckan så vi däckade lite om vartannat under veckan...men inte så allvarligt.
Nu hoppas vi att detta blir året som vi kommer att titta tillbaka på för att det var så gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar