fredag 5 december 2014

Uggletomtar

Några tomteugglor har sett dagens ljus...om man nu kan påstå att dagen har så värst mycket ljus?! 
De är gjorda efter mitt eget uggelmönster, hittar du HÄR. Jag har bara slutat två varv tidigare än mönstret och där börjat göra tomteluva, ett varv pälsgarn och sen rött som jag minskat lite som jag känt för. 
 Lite papperslerahjärtan...och etiketter, fast de kom inte med på bild har också tillverkats. Blandade i lite glitter i degen..:)..har jag sagt att jag gillar glitter :) och sen hade jag en gammal virkad duk som jag kavlade med för att få mönster av. Tycker att de blir så himla bra att hänga i granen, sätta på som hänge på burk...ja eller vad man nu kan hitta på.
Annars har jag denna vecka tillbringat mycket tid med Lilla Y som nu är ca sju månader och såklart världens mest fantastiska barnbarn. Så mysigt att lära känna henne så väl att hon är trygg hos mig och blir glad när man kommer. 
Veckan började dock inte så mysigt, vår älskade gamla katt dog. Hon var sjuk i helgen och vi väntade på en avlivningstid på måndagen när hon "ropade" på mig att det var dags...jag satt bredvid henne, klappade, gosade och pratade med henne ända in i döden...lilla snuttan. Vår andra katt har nu, precis som vi, sorg och saknar henne mycket. 
Kan man vara ledsen över en katt när det finns så mycket elände kan man undra...men det går inte att mäta kärlek, man kan möjligen mäta elände. Att en människa dör är ju såklart ett värre elände än att en katt dör till exempel...men man måste nog tillåta sig att känna också i de små frågorna, vad blir det annars för värld...och liv? 

5 kommentarer:

  1. Klart man sörjer när ens djur går bort. De är ju familjemedlemmar. Det är hemskt när det händer.

    Mvh
    Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst blir de som en i familjen...hon har ju funnits här med sina roliga egenheter i snart 15 år.
      Ha en bra dag
      /Maria

      Radera
  2. Vilka söta tomteugglor! De hade min dotter älskat. Hon springer runt och säger "udda" =uggla och "tompa" = tomte :-)

    SvaraRadera
  3. Beklagar sorgen också! Jag har mist både min mamma och en älskad katt, och det kändes precis lika hemskt. Dock så lättade sorgen snabbare efter min katt. Men det är ju en familjemedlem <3 så fint att du var med i slutet! Hon hade nog ett fint liv hos dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för fina ord, både om ugglorna och katten :)
      Hoppas du och din familj får ett strålande 2015!
      Hälsningar
      Maria

      Radera