lördag 25 oktober 2014

Julen är här...snart iallafall...

Jag kan inte hjälpa det men jag äääälskar julen. Speciellt allt före julen. När alla gnäller över att affärerna börjar med julsaker alldeles för tidigt...ja då tycker jag att det är såå mysigt. Så jag var bara tvungen att virka en jultomte-snuttis...hur kan man bara klara livhanken utan en dylik?
 En vanlig mormorsruta som själva snutte och tomten är frivirkad.

Förra helgen stöpte vi ljus hela familjen...glögg, julmusik, familjen och stöpa ljus..underbart. Det var några år sen vi gjorde det sist, men takterna satt i, det blev riktigt bra :)
Nu ska jag ta mig över allahelgona helgen och tända ljus för våra nära och kära som inte finns med oss längre...sen blir det full julrulle :) 
 Som jag sagt förut ligger jag efter i att visa upp det jag gjort här på bloggen. Här kommer iallafall en av de sjalar jag gjort sista halvåret, en grönmelerad i kärleksknutar. Googla på kärleksknutar om du vill testa. Det är inte alls svårt när man fattat hur man gör och går skapligt fort...och blir lite luftigt och fint tycker jag.
Idag har jag och herrPersson varit med lilldotra med sambo till Ikea för att beställa kök...det tar en stund. Jag och lilla Y strosade runt bland hyllorna...och se på sjutton om de inte bjöd på glögg och pepparkaka :) Till mig då, lilla Y fick hålla tillgodo med smörgåsrån. Men jag lovar lilla Y, vi kommer att äta pepparkakor i kubik kommande jular :)
Ha det gott i höstrusket
och var snäll, tomten kanske ser dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar