lördag 13 september 2014

Brandgul virkning

September är här sen flera veckor men fortfarande är det så skönt väder ute! Bladen börjar dock skifta i färg och rönnbären är fantastiska. Jag drabbas alltid av begär att plocka in både kottar, blad och rönnbär så här års...och orange är ju bara helt rätt i sinnet nu! När jag var liten sa man brandgul också om orange :) det hör man inte så ofta nuförtiden...
 Nåväl, mitt i annan virkning fick jag bara ett helt oemotståndligt begär att prova virka pumpor...så jag gjorde det :)
Såhär blev de...lätt som en plätt.
Skrev ner mönstret...så om Du också drabbas av ett begär efter virkade pumpor så kan du kolla HÄR och virka dig en Du också :)
 HerrPersson och jag har varit en vecka på Kreta...det var ljuvligt. Jag hade packat resväskan full av migränmedicin men behövde bara ta en endaste tablett! Lycka! Tror det var det fuktiga och varma vädret som mjukade upp min värkiga kropp såpass att den inte triggade igång migränen så lätt.
 Vi hängde en del på stranden och i havet.
Vi bodde mitt i gamla stan i Chania i det ljusblåa huset på bilden. Perfekt läge kan man säga :)
Borta bra men hemma finns barna, svärisarna och lilla Y, så det var rart att komma hem också...och få virka lite pumpor ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar