söndag 3 augusti 2014

En synnerligen magisk dag!

Vissa dagar är inte vanliga, vissa dagar är magiska! Idag var en magisk dag...det var lilla Y:s dopdag <3
Hon fick en tavla av herrPersson och mig (och en gunga, för det hade hon önskat sig sa hennes mor). Tavlan gjorde jag på canvas. I hjärtat står, förutom hennes födelseuppgifter, texten till "Skymtar för en stund" av Uno Svenningsson. Min goda, söta vän A sjöng den och en sång till för lilla Y och oss på dopet. Och som den människan kan sjunga! Ojoj tårarna trillade i stora floder! Tänk att ha en sådan vän, det är också magiskt!
 Runt kanten som en ram skrev jag vad vi önskar henne här i livet.
Med lite puss och kram från oss såklart :)
 Det var sen rätt skönt, på denna varma dag, att efter dop, smörgåstårta, paketöppning och tårta, hemma på vår gård, hoppa i plurret!
Alltså det här med att inte bara vara mamma utan mormor också...jag säger bara wow! Man blir ödmjuk inför livets mirakel! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar