onsdag 13 augusti 2014

Åtta snurriga armar

Ja vad ska man säga, vissa dagar är helt enkelt bättre än andra...eller sämre. Idag är det tyvärr alternativ två som spökar, migräntabletterna hjälpte bara till hälften och kroppen känns som en ångvält kört över den... Så softning står på schemat idag, ska lyssna på någon sommarpratare eller två tänkte jag och kanske virka lite. Lyckas missa typ alla sommarpratarna hitills...har väl varit för bra väder kanske. 

Hittade en bild från i våras på en söt liten bläckfisk jag virkat åt lilla Y (och ja, hon kommer att inom en snar framtid drunkna i virkade leksaker) dags att dela den med er nu då, ligger lite efter i mina bilder på skapandet kontra bloggandet.
Lilla Y:s bläckfisk
Mönstret till den lilla sötnosen hittade jag HÄR. Den blev mycket sötare än vad jag trodde och var kul att virka...har såklart gjort två till och fler blir det nog ;) svårt att sluta när man väl börjat.
Garnet fick jag av en kompis mamma som stack till mig en påse och sa att det nog var bättre att jag tog hand om det :) gillar såna människor! Hon hade kört fast lite i de spiralvirkade armarna, tror jag efter att ha tittat i garnpåsen.

Har fått väldigt mycket skräppost på sistone vilket gör att jag måste lägga in "robotchecken" i kommentatorsfuntionen igen, hoppas ni orkar kommentera ibland ändå...såå kul att få kommentarer!

Ha en god dag, själv ska jag slå ikull mig och lyssna färdigt på Fredrik Wikingssons sommarprat...rätt bra än så länge, inspelat på hans mormors, eller var det kanske farmors, äldreboende.

1 kommentar:

  1. Såå söt :)
    Den skulle passa hemma hos mig i vårt sovrum där det mesta går i orange.
    Annika

    SvaraRadera