lördag 28 juni 2014

Värmande ugglor

Sitter och väntar på att den kokta potatisen ska svalna så jag kan göra potatissallad av den...man roar sig så gott det går ;)

Av svärmor brukar jag få ärva Hemmets Journal som hon i sin tur ärvt av sin dotter. I ett nummer av dem fanns ett mönster på stickade halvvantar med en uggla i mönstret. Jag är inte själv så förtjust i halvvantar så jag gjorde handledsvärmare istället på enklaste sätt, resårstickning 1 avig och 1 rät med en liten virkad udd längst upp.  
 Själva ugglemönstret följde jag på ett ungefär :)
Gjort ett par illgröna också som stordotra fått. Lite lagom kul jobb att variera virkningen med...blir nog fler vad det lider.
Passar ju bra såhär års när det snart är juli :S ...iallafall i år när det faktiskt är lite onödigt kallt för årstiden kan jag tycka.
Men jag är typ säker på att värmen och solen kommer nu! Eller hur?!

Nu! Är potatisen kall :)

3 kommentarer:

  1. Vad fina! De hade passat så bra på jobbet att jag måste be att få fråga vilket nr av tidningen :)
    /Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej,
      Ursäkta sent svar men jag har varit på tur...och fick inte till att kommentera från mobilen.
      Jag vet tyvärr inte vilket nr det var...bara rev ur det och slängde tidningen...men prova googla stickade halvvantar uggla och liknande. Jag tror att det är ett gratismönster från Ravely som Hemmets Journal har tagit det från...har sett det där oxå.
      Lycka till!
      //Maria

      Radera
  2. Tack för hjälpen :) Då ska jag leta på.
    /Lina

    SvaraRadera