onsdag 14 maj 2014

Rabarber, garn och frivolter minsann

Såg solen i morse...innan det regnade ;)
Har varit ute och tagit lite rabarber, vi har mycket rabarber, och gjort en rabarberpaj på förmiddagen...väntar kaffegäst :)
Det här med att baka det är inte nåt som sker bara sådär för mig, det sker bara när jag har lust...och det kan vara lite glest mellan de gångerna. En gång för många år sedan slog jag till och bakade bullar....alla tre barnen kom in i köket och utbrast "-men morsan! Vad håller du på med?!"
Napphållare med litet spöke
 Så har de dock aldrig kommenterat mitt pysslande...det har varit en mer vardaglig bild för dem :)
Gjort några napphållare igen, på tal om pysslande...lite kul faktiskt, och ett bra restgarnsprojekt.
Napphållare med sööta små fotspårsknappar, uggla och spöke
 Men restgarn och restgarn, man behöver välan lite nytt garn också...eller?? Så jag beställde lite garn i förrgår, igår kom det! Sjukt snabbt! Provade på Kickis hobbysida, fungerade klockrent, kom som sagt snabbare än snabbt och hade bra priser och trevligt bemötande!
Godis!
Det är inte bara garnnystan som kan få mitt hjärta att le...den här gullungen gör att mitt hjärta inte bara ler utan det slår tamigtusan frivolter! 
Lilla Y

2 kommentarer:

  1. Marie vilken härlig blogg du har. Du skriver då lättsamt och kul. Förstår att söta lilla Y får ditt hjärta att göra volter.
    Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Roligt att du hittade hit :)
      Kram
      Maria

      Radera