torsdag 13 mars 2014

Ute, inne och i sinnet

Sol ute
sol inne
sol i sinne
och lite när man diskar är tanken :)
 Har gjort lite glada, gula, våriga, påskiga disktrasor.
Använd en sån när du torkar av smulorna från köksbordet och solen måste väl osökt kika in i sinnet?? För solen ute skulle ju ta lite paus i helgen enligt väderleksrapporten...
Stjärndisktrasorna är virkade efter det HÄR mönstret. Det är ju egentligen ett filtmönster men passar också utmärkt till disktrasor :)
Jag har använt vävgarn (tror jag det är, det ligger på spolar) som jag köpt superbilligt på Erikshjälpen. Varje disktrasa blir att kosta max några kronor :) Det är blandning av bomull och lin, jag har flera såna disktrasor och jag tycker de funkar fint. Jag kör med dubbel tråd eftersom det är tämligen tunt...för så nörd jag må vara så kan jag inte tänka mig att hålla hur länge som helst för att producera en disktrasa :) faktiskt!
Nu hoppas vi att solen stannar, ute, inne och i sinnet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar