måndag 24 februari 2014

Dusch för magen

Jag ska ju bli mormor vet ni! Och äntligen har jag fått leverera en hög med grejer jag gjort, inte på grund av att bebben tittat ut, några veckor tills dess, men tack vare det amerikanska (tror jag väl att det är) fenomenet babyshower. 
 Lilldotra hade önskat ett babynest till lilla Knocklan och jag gav mig såklart gladerligen ut på google och hittade massor med beskrivningar av sådana...så det var bara att sätta igång, inte svårt men lite meckigt var det...Doris gillade babynestet mycket! La sig där så fort jag vände ryggen till :)
 Blev mysigt och fint.
 Stordotra (som var med och ordnade alltihopa) stod för en tjusig blöjtårta. Hon glömde dock toppdekorationen...men jag hade ju just virkat på fri hand (med inspiration från Sveas punkt som jag använt flera gånger förut) ihop en liten grön elefant som fick den äran att sitta högst upp på tårtan :)
 Såhär ser den ut när den sover ;)
 Men på tal om tårta så hade Stordotra fixat och beställt den mest gulliga och goda tårta jag sett!...och smakat på. Så söt med en liten gravid uggla på toppen :) Tårtan kommer från Söta stunder.

Så det var fika och mys och presenter i långa banor och lekar...jag är såå glad att jag fick vara med! Och Lilldotra blev totallurad, hon hade inte en aning ;) Vi lyckades lura bort henne hemifrån (vilket inte behöver vara plättlätt då hon är tämligen bestämd av sig!) och hennes min när vi kom innanför dörren hemma hos henne och alla var där var obetalbar :)

Jag återkommer med fler av de saker Knocklan fick..."-oj, du har gått all in" sa Stordotra när hon fick se min pakethög...men det är ju så kul att virka bebisgrejer!

2 kommentarer:

  1. LYCKA att bli mormor .. fina saker du gjort och fin tårta ..
    Själv är jag mormor till två töser 8 och 25 år .. hur härligt som helst .. Ha det bäst ......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Ja verklig lycka...men så nervöst, nästan mer nervöst än när man väntade barn själv :)

      Radera