torsdag 12 december 2013

Lucia i morgon

I morgon är det redan Lucia. Tänk vad många luciafiranden jag sett och varit med på...vilken rar tradition! I år får jag nöja mig med tv:ns firande, kan vara nog så fint det med. Alla luciatåg har sin charm...luciatågen jag och barnen på skola och förskola hade när jag jobbade gick inte av för hackor, till mitt ukulelekomp körde vi många tåg :) ack så vackert ;) Alla luciatåg med mina egna barn i är ju också fast i hjärtat förstås! Och om sisådär två år så är det dags för en ny dimension av luciafirande...ska nämligen bli mormor i vår och ser fram emot att få följa den lilla knocklan genom livets luciatåg..och annat :)  
Tänk vad mycket jag kan virka till bebben! Lite harar kanske??
Dessa två raringar har varit med på julmarknad i Nora. (Och nej, jag har fortfarande inte skrivit ner mönstret på ett sätt så någon annan än jag fattar...men det kanske kommer.)

Må din luciamorgon lysas upp av många ljus!

1 kommentar:

  1. Gulliga kaniner och de passar bra i luciatåget i morgon, ha det bra Karin

    SvaraRadera