onsdag 2 oktober 2013

Ugglor i mossen?

Vilken fantastisk höst det är! Soligt och vackert! Det är skönt även om jag och lillkatten saknar värmen. Lillkatten heter Doris och saknar värmen för hon vill att våra dörrar ut ska stå öppna, Doris är aningen rädd (läs: väldigt skraj) och vågar bara gå ut om ytterdörren står öppen så att hon kan smyga in när hon vill...så det är antingen det eller att det är mörkt ute för då tror hon inte att hon syns så då är hon inte rädd... Nu är det för kallt för att ha ytterdörren öppen så hon får nöja sig med någon enstaka tur i mörkret :)
Men vi sitter inte i sjön Doris och jag, även om den är nära ;) vi tycker det är rätt fint innanför fönstret med en filt och lite virkning också...filten delar vi på, virkar gör jag och hon håller reda på garnet. Gjorde ju en liten uggla häromsistens, kan du se HÄR, mönster till den finns under fliken "Mönster och sånt" varsågod :) har nu även gjort en vaken variant, bytte bara färg varje varv på ögonen och broderade dit ett litet vitt blänk innan jag sydde fast dem på kroppen.
På tal om kroppen så går jag på yoga HÄR hos en fantastisk kvinna. Jag går på holistisk yoga, bra för personer med till exempel värk, det är såå skönt...fast just idag var det mer rörelser än vi brukar ha och jag gjorde lite för mycket, som jag brukar göra, svårt att vara rädd om sig själv minsann...så jag tror att jag ska landa en stund till under filten nu...Doris var är du?! 

1 kommentar:

  1. Det är så härligt ute i naturen nu med sprakande underbara höstfärger. Precis som eran lilla Doris vill mina katter också att dörren ska stå öppen så att de kan gå in och ut som de själva vill.
    Din lilla uggla är så otroligt fin och har gett mig massor av inspiration att själv virka egna små ugglor :)

    SvaraRadera