fredag 20 september 2013

HoHo

Jag och HerrPersson har varit en vecka i Kroatien, Zadar närmare bestämt...vi tajmade det verkligen perfekt, vädret var sommarlikt här ända fram till vi åkte dit till fortsatt sommar.
Det är vackert och trevligt i Kroatien och vi hade det mycket bra i ett mycket långsamt tempo. Sol, bad, äta, sova, läsa stod på agendan...tyvärr var min krånglande fot superbesvärlig så några promenader var det inte tal om, men vad gör det om hundra år ;) och buss och taxi går ju också att transportera sig med. 
 På virkfronten har även jag fastnat för uggletrenden...ugglor överallt tycker jag, både virkade och inte. Frivirkade en liten uggla som jag skrivit ner mönster till ifall du också känner ett stort behov av en liten ugglekompis ;) Under fliken "Mönster och Sånt" hittar du mönstret. 
Jag har även virkat in lite reflexgarn på en av mina ugglor (inte med på bild här) så kanske den till och med kan göra lite nytta på väskan såhär när mörkret blir större och större.



8 kommentarer:

  1. Men oj så söta :)
    Vi ska snart bila ner till södra Tyskland då passar jag nog på att virka några ugglor :)
    Tack för att du delar med dig.
    Önskar dig en trevlig helg.
    Annika

    SvaraRadera
  2. Vilka söta, små ugglor!! De sötaste jag sett på länge faktiskt!! Aj, aj, aj.. hoppas krånglet med foten är övergående! Härligt med småsen semester!

    SvaraRadera
  3. Verkligen supersöta och nu har jag panik när du skrev om julmusik idag :) Ha det bra Karin

    SvaraRadera
  4. Nu har jag varit i farten igen och virkad söta ugglor

    SvaraRadera
  5. Vilket jättefint mönster på ugglor, tack snälla du! :)

    SvaraRadera
  6. Hej Hur kommer man till mönstret? är det du som har hittat på det? Fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej,
      Om du går längst upp på sidan och trycker på fliken "mönster och sånt" så finns mönstret en bit ner på den sidan...hoppas du hittar dit.
      Japp det är jag som gjort detta ugglemönster, roligt att du tyckte de var fina!

      Radera