söndag 28 juli 2013

Strandbrud och mohair

Oj vad det är härligt med sommar hörni! Skönt att solen visar sitt goda ansikte så ofta också det blir så lätt och varmt då.
Kom av mig lite i bloggandet när min inläggssida krånglade...men nu ser den helt normal ut igen, peppar, peppar...nu kör vi!
 Har gjort lite av varje sen sist...mår ju så fint när jag får vila händerna på nåt arbete. Bland annat den här sjalen i mohairgarn (som jag hade i mina gömmor i form av en omöjligt ful påbörjad tröja från forntiden) med en kant av ett annat garn jag hade en rest av. Sjalen är virkad med kärleksknutar, vilket underbart namn eller hur? Jag följde ett mönster som inte verkar finnas kvar för jag kan inte hitta det längre...men googla på kärleksknutar så hittar du helt säkert en beskrivning om du vill prova. Det är roligt och lätt när man fattar hur man ska göra och det blir rätt fint...tycker jag.
 Just nu är man väl i större behov av ett bad än en mohairsjal kanhända (men det kommer att komma andra tider också). Bad blir det jättemycket av här eftersom vi har förmånen att ha en liten sjö som granne...underbart! När vi var på vår lilla campertripp stannade vi till i Lövstabruk (tror jag det hette) där hade de ett ställe fullt med olika hantverkares saker...fina de allra flesta. Där hittade jag denna alldeles förtjusande lilla strandbrudsängel...hon var bara tvungen att få följa med hem :)
 Tillverkad av Carin Dagman i Tvååker. Underbar! Men Carin...allvarligt, du kan ta mer än 245 riksdaler för en sån här goding! Är ju en hel del arbete på den.
Hittade också det som skulle kunna vara nästa projekt i Öregrund...en instickad cykel...det är små söta stickade maskar på den också som inte syns så bra. Mjaa får nog fundera på det...:)
Förresten så har den lilla oranga elefanten (som du kan se HÄR) äntligen väntat färdigt på sin ägare, ljuvliga lilla Olle har äntligen kommit till världen, Välkommen hit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar