söndag 9 juni 2013

Rosa rutor på armen

Hoppsan vi är visst redan en bra bit in i juni...det fina vädret har gjort hoppet mellan inläggen lååångt. Ljuvligt väder med mycket brygghäng, båtturer, grillat och såna trevligheter har duggat tätt istället.
 Jag håller på med två hemligheter  virkväg...mer om dem senare. Men som vanligt har jag aningens svårt att bara hålla mig till en sak så mitt i har jag till exempel gjort ett armband. Har länge tänkt prova detta rutmönster. Du kan hitta det HÄR om du också vill prova. Blir sugen att göra en filt med dessa rutor...men kanske inte just nu ;)
Garnet jag använt är gammalt arvegods...det är nåt visst att göra nåt av sånt ;) nördelinörd...jag vet!

Två av våra tre gullungar har varit med sambos och kompisar och paddlat Järleån i två nätter och vad hände då?! Jo herrPersson och jag blev vakt åt fyra katter och tre hästar...jag är rädd för hästar :) Men vi fick bara morgonpasset på hästarna så det var mat och hö och sen få ut dem i hagen. Vi klarade det! Men de stackars hästarna fick inget gos av oss så de är nog lite gossugna nu när sonen och sambo återvänt till dem...tänk vad man får vara med om när man har barn, en får aldrig bli rådlös!

1 kommentar:

  1. Snyggt! Jag älskar armband :) Kanske det får bli ett sånt här!

    SvaraRadera