onsdag 29 maj 2013

Slappa med skärgårdsdoktorn

För ett tag sen köpte jag ett fantastiskt tyg på Erikshjälpen...superretro :)
Tyget var i form av denna tunika...lite trång i halsen och runt armarna, saknades en knapp och fållen nertill var trasig.
 Satte saxen i den häromdagen. Tog bort en del runt armar och hals, flyttade om knapparna, klippte bort den trasiga fållen och kantade allt med svart kantband. Valde svart kantband av den enkla anledningen att det fanns en rätt stor härva av det i en påse med gamla kantband jag fått av mamma :)
Blev en skön sommar-slappis-tunika :)
Har slappat runt i den idag, igår hade kören jag är med i (AndraOrd) konsert ihop med Lindesbergs storband. Superkul var det och mycket folk kom det! Men för mig att stå i flera timmar utan att kunna röra runt mig som jag brukar har verkligen satt sina spår idag...men det är priset man får betala för att ha lite kul :) Så idag har jag tagit det väldigt lugnt...har ni provat svt:s öppna arkiv?? Det är superbra en sån här dag! Har kollat Skärgårdsdoktorn idag (och virkat liite). Men där finns oxå Rederiet, Bella bland kryddor och kriminella och Ebba och Didrik för att nämna några. Och mitt absoluta favvoprogram när jag var liten: Fröken ensam hemma åker gungstol...
Så nu vet ni vad ni ska göra en tråkig dag :)

Hoppas dock att de tråkiga dagarna blir få som sjutton!

2 kommentarer:

  1. Vilken fin slappartunika!! Så fin att du kan ha den till fest, tycker jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Jag gillar verkligen tyget...och att den blev så skön, blir nog till fest oxå ;)

      Radera