tisdag 21 maj 2013

Babyrosa skallar

Så var den då klar...min första dödskallesjal :) Den observante kan se att den är rosa och inte vit som den HÄR som jag började med. Den vita är fortfarande under virkning men idéen om att göra en i det babyrosa mjuka garnet tog överhand...kan lätt bli så ibland :)
Lilldotra fyllde 23 häromdagen så den var till henne (hon hade önskat sig en...jag plågar inte mina barn och deras närmaste jämt med virkade saker, bara nästan jämt).
 Jag virkade efter detta MÖNSTER. Rolig virkning! Har redan börjat på en till...?? och sen ska jag göra en till...?? :)
Förutom att fira lilldotra har det varit cykelfest här i "stan", skoj värre! och så har vi firat mamma som fyllde 80...fullt upp i helgen alltså. Igår var jag som vanligt på måndagar på rehab och imorse på sjukgymnastikträning...men nu..nu blir det kaffe och supersoftning en stund :)

...och kanske lite virkning på dödskallesjal 2 ;)

8 kommentarer:

  1. Hej!! Gud vad duktig du är, de blev jättefina. Jag är riktigt impad. Alltså jag skall rycka upp mig och börja med två till i olika färger, men så har jag ugglemössor på beställning så jag får försöka ta dem i tur och ordning.
    Jättefin blogg har du också med mycket kul att läsa. lägger dig i min favoblogg så har jag "koll" på dig. Trevlig tisdag på dig, kram camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Men måste nog säga att det är du som är duktig...du har ju gjort mönstret ;)
      Kommer att hålla koll på din blogg oxå...så vi ses!

      Radera
  2. såg det där mönstret hos kungen och majkis och måste nog prova . blev jättefin i rosa ..tror inte du behöver plåga någon med dina virkade alster , dom står nog högt på önskelistan .

    SvaraRadera
  3. Snyggt och läckert!!! Man blir liksom riktigt sugen.. Jag har förstått att det finns två, lite olika mönster på denna typ av sjal. Undrar just om någon vet skillnaden??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Det mönstret jag gjort efter från bloggen Camillas livsstil är ögonen virkade i samma veva, det andra mönstret på Kungen & Majkis är ögonen virkade separat. Jag valde Camillas mönster eftersom jag inte gillar att fästa trådar ;)

      Radera
  4. Sååå fin. Vill också virka en! Håller fortfarande på och trillskas med ett första försök till en spindelsjal. Men snart så!
    Stor kram!

    SvaraRadera