måndag 8 april 2013

V som i vår

Klocka halv nio i morse var jag ute en sväng, kallt och frostigt...men solen sken och på den lilla isfria bit av sjön som bildades igår (tror jag bestämt) var det fullt med svanar. På himlen kom det dessutom ett till V med "sjungande" svanar med bud om våren...hoppfullt minsann!
 Fortsätter med mina mindre virkprojekt...här lite piff på kiltnålen på min favvotröja. Liten frivirkad blomma med en udda knapp från knappgömmorna, ett litet metallhjärta som jag sparade som satt på prislappen till nåt plagg jag köpt samt en bit gammal ärvd virkad spetsstump...återbruk ;)
Medans något mer "seriöst" projekt tar form i min hjärna strövirkar jag lite smått och gott...en del kakor, cupcakes och munkar har det blivit också...det är väl alltid bra att ha?! Bild på det kommer en annan gång. Nåt som jag ska göra är att laga sonens brallor...lätt som en plätt om jag bara gör det ;) och så måste jag sy mig ett nytt sadelskydd...tappade det gamla på cykelturen igår...prickig vaxduk kanske? Vore väl gulligt att slå ner rumpan på när man ska cykla...måste nog gå ut i garaget och ta lite mått....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar