tisdag 30 april 2013

Sol, regn och en dödskalle

Snacka om att det är aprilväder in i det sista...idag har det hitills varit blåst, regn och sol. Gäller att klä sig inför Valborgsmässofirandet ikväll.
Jag har tagit det piano idag, är aningen ledbruten efter gårdagens bravader. Först var jag på sjukgymnastikens träningslokal...ibland blir jag sååå trött på att tänka efter före, hur dagens träning eller annat kommer att påverka morgondagen...så jag strunta i det igår och körde på...hmm idag känns det som ett inte helt överlagt beslut, men det var kul igår ;) sen hjälpte jag lilldotra och sambo att flytta...jag var väl inte som värsta flyttkarlen men en del påsar, stolar och lådor flyttade jag på iallafall.
Detta har alltså lett till att jag tillbringat en del tid i lugn och ro idag...och då, då kunde jag inte hålla mig längre!! Jag var bara tvungen att prova virka en dödskallesjal! Finns mönster på dylik tingest HÄR 1 och HÄR 2. Jag har virkat efter HÄR 1 eftersom jag hatar att fästa trådar och det blir mer fästande med mönstret HÄR 2. Passa på att kolla in bloggarna när ni ändå är i farten :)
Att jag nu började på denna betyder ju inte att jag inte håller på med nåt annat, men man kan ju behöva variera sig...eller hur??

Ha en riktigt trevlig valborg nu! Så hoppas vi att detta var det sista aprilvädret för i år...och det är det ju på sätt och vis också förstås...

2 kommentarer:

  1. Vilken läcker sjal! Trevlig valborg på dig också!

    SvaraRadera
  2. Hej och kul att du kikade in hos mig, så hittade jag till dig. Men idag är det vår :) Sjalen du gjort, riktigt häftig. Ha en bra dag / Anna

    SvaraRadera