onsdag 26 december 2012

Ny massaker...annan katt

Så var då julafton i år över...
Vi hade det lungt och bra, lilldotra med sambo och en del släkt kom hem till oss och vi åt framåt kvällen. Efter lite mat och prat och julklappar endast till småkusinerna så badade vi tunna...aningens kallt i början men sen blev det varmt och skönt. Så varmt att kusinerna badade i snön också!
 På juldan åkte vi hem till lilldotra och sambo för julklappsbyte med dom. Lilldotra fick bland annat ovanstående halstub. Virkad av Rustas garn "Rustika" i snäckskalsmönster...har snöat in liten aning på snäckskalsmönster ;) med blommor av något restgarn jag hade hemma...
So far so good...morgonen därpå hade en av deras katter bokstavligt talat käkat upp blommorna...som såg ut såhär före massakern...
Så jag fick göra en liten rekonstruktion idag...nu ser den ungefär ut som på bilderna igen :)

Jag fick massor av garn i olika färger av dom :D så nu bara kliar det i fingrarna av lust att börja nåt projekt...tror jag har en idé... Jag fick också en jättefin (!!) ljuslykta, jag är såå nöjd med mina julklappar!
Resten av våran barnaskara (stordotra med sambo, son med sambo och sambos syster) är i Sydafrika så det blir ett senare julklappsbyte med dem. Kan bli så att det kommer mer bilder på julklappar som inte är hos sina rätta ägare än med andra ord...
Julafton tillbringade de bland lejon, noshörningar och malariamyggor...lite annorlunda än oss här hemma :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar