söndag 30 december 2012

Allt gott till Dig!

Sköna mellandagar har det varit... med myspys och annat. En dag stämde jag träff med en kompis på ett fik, vi fikade och pratade i några timmar..trevligt! Sen när jag gick ifrån fiket träffade jag en annan kompis jag inte heller sett på ett tag...tja det var inte mycket att grunna på vi gick tillbaka till samma fik och så fortsatte jag några timmar till :). Hon i kassan lovade att inte berätta för någon att jag varit där två gånger på samma dag :) (fast andra gången tog jag faktiskt en macka istället för bakelse iallafall)

Igår var vi på 50+25 årskalas...mycket trevligt! Jag har en kompis som jag lärde känna på tyskalektionerna på högstadiet (det var just det enda användbara jag lyckades fånga upp där), hennes trevlige man och deras äldsta dotter var det som firade. Jag och min kompis är rätt olika..hon är bra på sånt jag suger på, till exempel matte, teknik, dator medan jag har mina talanger åt musik och det konstnärliga. Vi skrattade gott åt våra äldsta döttrar som utan att det var planerat träffade på varann på samma utbildning...båda är sjuksköterskor...där ser man hur det kan bli oavsett vad ens mammor är bra på.
 Åt dottern virkade jag en spindelsjal. Mönstret hittar du HÄR. (För att den inte skulle bli så "toppig" gjorde jag stolpar där det står dubbelstolpar och dubbelstolpar där det står trippelstolpar och när jag vände gjorde jag 8 lm istället för 6.)
 Sen hände det som ibland händer när jag skulle slå in den...den ena idén efter den andra kom och övermannade mig...

Så åt både far och dotter sydde jag små påsar av vaxduk som jag slog öljetter i, grattiskortet hamnade insytt i vaxduk och små vimplar av snöre och sån där mönstrad tejp fick också pryda paketet...så kul att tillslut måste man hejda sig för att det inte ska gå helt överstyr :)
 Far fick dock ingen spindelsjal utan en flaska Absint tillverkad i Stråssa kyrka.

Imorgon kommer rara vänner hit, ska bli så kul, så lite fix, matlagning och sånt ska ske då så det är bäst att lite i förväg önska er alla ett riktigt

Gott Nytt Fantastiskt År
Må Du allltid färdas i medvind!!

2 kommentarer:

  1. Jösses, vilken fin sjal! ..och kul paketslagningsidé!! Gott Nytt År till dej med!! :)

    SvaraRadera
  2. Läcker sjal som jag kanske provar på att virka (dock är det inte säkert att jag vågar visa resultatet..

    Jag handarbetar hellre än bra men låter mig gärna inspireras av en god förebild - KOlossalt god! Tack// i-c

    SvaraRadera