söndag 18 november 2012

Varm om halsen

Ujuj vad tiden går...om två veckor är det första advent. Trevligt tycker en julälskare som jag :)
Framförallt advent gillar jag, ljus, julmusik och lite happening alldeles av sig själv liksom i detta mörker.
Även om det är alldeles förskräckligt mörkt så är det ju inte särskilt kallt...än. Men det gäller ju att vara förberedd så jag virkade ihop en halstub (heter det så måntro??)
 Lagom att vira två varv runt halsen...
 I snäckskalsmönster (googla om du vill veta hur man gör det, det gjorde jag) med en tunn liten röd uddkant för att piffa till det lite.

3 kommentarer:

  1. Hade glädjen att se halstuben "live" idag!
    Så fin, du är tok-duktig Maria!
    Och om det inte heter halstub så borde det heta så;)
    Kram Evelina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack!
      Kul att "se" dig här ;)
      Kram

      Radera
  2. Åh, vad snygg!! Finfin, en sådan skulle jag vilja ha!! Snäckskalsmönster sa du... goooglar nu! Ha en fin kväll, Sandra

    SvaraRadera