söndag 14 oktober 2012

En blöt, ruggig och lite mysig dag

När jag var liten gjorde mamma alltid disktrasor av gamla utslitna handdukar. Hon klippte dem i bitar och sicksackade runt om. Kommer ihåg att när jag flyttade hemifrån så funderade jag på det där hur det skulle gå med disktrasor...hade ju inga utslitna handdukar. Men det är klart att det gick, fick ju köpa :) och ibland klippte jag sönder nån handduk som jag tröttnat på...och se, en vacker dag hade även jag utslitna handdukar.
Jag har dock alltid tvättat mina disktrasor, även vettex, känns så slösigt att bara slänga. Läskigt tycker en del...men jag vet inte..det är väl inte läskigare än att använda dem liiite för länge innan man byter??
I vilket fall så har jag nu provat att virka mig disktrasor i lin...den grå är tvättad och använd...so far so good :)
Virkade snäckskalsmönster, googla hur man gör det om du oxå vill göra det, det gjorde jag, liten kant runt om...lagom litet jobb, nu kliar det i fingrarna att göra i massa olika färger :)
Blev mycket snack om disktrasor, men det kanske passar en sån här blöt mörk söndag? Det är nästan så jag längtar lite efter snön så det blir lite ljusare :)

Skit i disken nu...tänd ett ljus och läs en bok...eller virka en disktrasa eller nåt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar