fredag 13 juli 2012

Varde ljus

Gårdagens varierande väder gjorde att stunderna innomhus blev en del...
Jag gillar saker med historia och att återanvända saker och lampskärmen jag sydde igår är både och kan man lungt säga. Lakanet den är sydd av kommer från herrPerssons föräldrahem och har efter att den tjänstgjort som lakan hos dem även varit köksgardin hos oss :)
 Funderar dock på om den blev bra?! Hmm...tiden får utvisa.
 För några år sen när jag höll på att storkna av priset när jag skulle köpa en lampskärm av denna typ kom den första skärmen till. Även den sydd av svärmors gamla lakan...denna har svärmor och svärfars monogram på sig till och med :)
Superlätt...sy ihop en bit till ett rör, fålla upptill och nedtill, knyt ett band som håller fast skapelsen på skärmen...klart!
Ja just, man behöver ju en skärm också...antingen strippar du en gammal lampskärm eller så finns det nya stommar att köpa för en billig penning.
 Något som varken är återanvänt, gammalt eller har mer historia än en månad är lilldotras ljuvliga kattungar. Var och gosade lite med dom igår...lilla trötta Ture somnade i mina händer <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar