torsdag 26 juli 2012

Sitta vackert

Ojoj underbart sommarväder igår här! Mycket tid tillbringades sittande på vår brygga...jag älskar att sitta på bryggan, det skvalpar och gungar lite rogivande och det går finfint att filosofera en liten smula...(och att virka, får bara passa sig så att virknålen inte slinker mellan springorna) 
 På kvällskvisten satte vi oss i båten för en liten båttur...det var också rätt vackert! Solnedgång över Lindesjön...
Sitta vackert kan man numera göra på denna vackra stol (och dess syster) också. Den tillverkades av min mammas morfar Anders 1881, sedan kom den till hans dotter Anna, min mormor, färdades vidare till hennes dotter Karin, som är..japp min mamma, och så vidare till hennes dotter, det vill säga mig :)
Stolarna har varit grå med trasig stoppning sedan jag fick dem i slutet av 80-talet...men plötsligt händer det! Jag drog bort stoppningen och målade dem svarta, kanske är dödsstraff på det, vad vet jag, men jag tycker att de blev fina.
Tur bara att jag har två stolar eftersom jag har två döttrar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar