tisdag 24 juli 2012

På väg...

HerrPersson och jag har varit på en liten tripp med våran förträffliga camper. Vi drog mot Söderköping och tillbringade första natten på en liten camping i St Annas skärgård. Ingen glass på det berömda glasscafét blev det...kön var bara fööör lång, men väl sol och värme och mysig miljö :) (och glass på ett annat ställe...utan kö!)
 Sedan...med viss "hjälp" av gps:en...om vi hade skrivit in rätt ;) kollade vi in Valdermarsvik och hamnade så småningom på en liten camping vid Göta kanal.
 "Huset" är med :)
 Riktigt nära Göta kanal slog vi läger :)
Det får plats mer än man tror i det lilla huset på ryggen av picupen. Nytt tyg på dynorna vid bordet fick jag iaf till iår...skönt, det gamla var hiskeligt! Nu finns det kanske såna som tycker att tyget jag valde är hiskeligt också skulle jag tro...men det är nytt..och färgglatt!
Varmt, sol och alldeles underbart ;) har det varit men nu är det skönt att vara hemma igen.

Trots att jag inte virkade under färd...där tyckte herrPersson att gränsen gick..."-du måste ju se det vackra!" (vilket han kanske har en poäng i) så blev det ett mobilfodral, pepparkakor, chokladboll och ett påbörjat singoallakex :)
Men det är en helt annan historia, en annan dag!

1 kommentar: