söndag 13 maj 2012

Flaggar för våren

Väntar på årets första rabarberpaj som står i ugnen. Vilket otroligt krut det är i rabarber...de växer verkligen så det knakar!
Kollar in mina förstfödda vimplar medan jag väntar...oj det luktar gott från ugnen nu :)
När jag skulle göra vimplarna tittade jag djupt i min tyglåda och fann...
 Lakanstyg från svärmor, prickigt tyg som blev över när jag klädde om köksstolarna, jordgubbstyg som en gång var ljuvliga köksgardiner för två hus sen...
 ko-tyg, en av alla kotyger jag haft som köksgardiner för ett hus sen, samt rutigt tyg som varit julgardiner en gång...
Roligt med saker som har en historia.
"Vad firar ni?" sa lilldotra när hon kom förbi igår en sväng och fick se vimplarna...Tja vad firar vi? Våren kanske...med rabarberpaj! :)  



1 kommentar:

  1. Rabarberpaj låter ljuvligt! Vår rabarber är ännu alldeles skrynklig och knappt decimetern hög så paj får nog vänta ett tag. Kul med vimplar som har historia!
    Trevlig helg, Sandra

    SvaraRadera