fredag 17 februari 2012

Spindlar och en sur pippi?!

Spindelsjalen är klar!
Rolig att virka...hittade beskrivningen här!


 Hittade gult garn i en låda i förrådet och snart är det påsk...kyckling! tänkte jag och började virka för glatta livet efter ideén som satt sig i skallen på mig. Fyllde gumpen med risgryn vilket gjorde att "han" blev så tung och go om den ;)
-Kolla på den här! sa jag till mannen när jag virkat, repat upp en del, stoppat, och sytt. -Mmm vilken fin citron(!) sa han... Virkade genast ett par vingar till citronen hmm..kycklingen...men lite lik en citron är den nog...





Helgen är här igen...skönt! Men jag har tur jag och jobbar på ett ställe med underbara människor, både stora och små så jag åkte hem i solskenet med ett leende :)

Väntar hem mannen snart och sen kommer lilldotra och sväris på besök...det är gött att leva minsann!

Allt gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar